Taky občas potkáváš reklamy typu… “Vybuduj si statisícový příjem a přitom se válej v pyžamu při své práci z domova.”
Mnoha lidem, kteří toto slyší, se otevírá kudla v kapse a začne jim houkat detektor podvodu a začnou se bránit. Proč? Protože slyšeli nespočet hororových příběhů o lidech, kteří přišli o peníze a udělali ze sebe blázna, když se snažili vytvořit si podnikání z domova. Pravdou však je, že po celém světě existuje tisíce podnikatelů z domova, kteří rozluštili kód, vytvořili si své místo na světě a odnesli si ho do banky. Jak to tedy dokázali? Proč se někteří lidé potýkají s problémy a nikdy se neprosadí, zatímco jiní vytvářejí nehorázně úspěšné kariéry z domova?
Existují určité návyky, které se podle mého názoru shodují se všemi úspěšnými online podnikateli, které jsem potkal. Zde je sedm návyků nebo vlastností, které ti mohou zajistit nehorázně ziskový podnik z domova.
1. Hledej hladový trh
Najdi si hladový cílový trh a hledej produkt nebo službu, která uspokojí jeho potřeby. Překvapuje mě, kolik frustrovaných podnikatelů toto přehlíží. Často se stává, že se někdo nadchne, zasáhne ho podnikatelský záchvat a pokusí se začít podnikat s nějakým produktem nebo službou a má pocit, že se bude prodávat jen díky svému citovému poutu. Při hledání příležitostí k výdělku v online podnikání měj otevřenou mysl. Než se však vrhneš do podnikání, ujisti se, že někdo chce koupit to, co chceš prodat. Nechápej mě špatně, chceš mít vášeň pro to, co děláš. Pokud však miluješ např. kazeťáky, může to být problém. A v závislosti na tvém věku si možná říkáš: “Co je to kazeťák?”. Chápeš, o co mi jde? Pokud však najdeš skupinu lidí, kteří touží po tom, co máš, je to jako chytat ryby z kýble. Když najdeš skupinu, která má problém, který chce vyřešit, zaplatí ti za to.
2. Dokud nedojde k prodeji, nic se neděje
Pochop, že dokud nedojde k prodeji, nic se neděje. Udivuje mě, kolik začínajících podnikatelů říká, že nesnáší prodej. Je to nešťastné, protože všechno ostatní v podnikání jsou náklady. Pokud ti do dveří nepřijde prodej, nakonec se dveře zavřou. Prodej a marketing, pokud jsou prováděny správně, jsou motorem úspěchu podnikání. Klíčem je přidat zákazníkovi hodnotu při každé příležitosti. Jednou ze zásadních věcí, kterou je třeba si uvědomit, je, že první získání klienta je nejdražší. Skutečné bohatství však vzniká, když máš možnost prodávat zákazníkovi opakovaně. Některé společnosti dokonce přijímají ztráty, aby zákazníka získaly pro první prodej, protože si uvědomují, že skutečné peníze jsou až na konci a skutečný zisk je v celoživotní hodnotě zákazníka.
3. Rozvíjej silný tým
Jednou z vlastností, která urychlí úspěch každého podnikání, je pákový efekt vytvořený pomocí druhých lidí. Při budování online podnikání na to nechceš být sám nebo sama. Den má jen 24 hodin a nemůžeš dělat všechno. Chceš hledat možnosti, jak zadat všechny činnosti, které negenerují příjmy, externím dodavatelům. Úspěšní podnikatelé neztrácejí mnoho času vyplňováním dat a organizováním.
4. Soustřeď se na podnikání
Soustřeď se na podnikání, ne jen na práci samotnou. To, co tě dělí od schopnosti vytvořit firmu, která ti zajistí skvělý příjem a životní styl, oproti firmě, která tě přiková k točící židli, je otázka soustředění. Úspěšní podnikatelé se soustředí na celkový obraz. Mrzí mě, když lidé říkají: “To, co dělám já, nikdo nedokáže”. To může být pravda, nicméně to představuje velkou výzvu. Nyní jsi otrokem svého podnikání. Podnikání už ti neslouží. Cílem musí být vyjmout “tě” z co největší části tvého podnikání. Hledej způsoby, jak tě odstranit, automatizovat a systematizovat proces. Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je využití pákového efektu technologií. Možná budeš chtít využít webové stránky, email marketingovou aplikaci, fakturační automat, eshop… které lidem umožní objednat si tvůj výrobek nebo službu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Nebo můžeš napsat knihu či vytvořit online produkt, který lze prodávat, zatímco spíš. Udělej si o tom celkový obrázek.
5. Ústřední téma nebo poslání
Velmi úspěšné domácí podnikání má ústřední téma nebo poslání. Mnoho online podnikatelů nikdy nedosáhne úspěchu, protože se snaží dělat příliš mnoho věcí najednou. Možná si říkáš: “Ale já chci vytvářet více zdrojů příjmů.” To není pravda. Problém s více zdroji příjmů může být noční můrou, pokud se k němu přistupuje nesprávně. Noví podnikatelé často dělají chybu, když se snaží vytvořit několik center zisku z nesourodých oblastí. Najdeš například lidi, kteří se snaží začít podnikat v oblasti nemovitostí, síťového marketingu a internetového marketingu najednou.
Důvodem, proč s touto strategií téměř nikdy nedosáhneš úspěchu, je, že si nedokážeš vybudovat dynamiku. Každé podnikání má zcela odlišný obchodní model a nemůžeš využít energii jednoho podnikání pro druhé. Úspěšný online podnikatel však chápe zákon hybnosti. Kdybys například byl autorem, jedním z tvých produktů by byla kniha. Tento produkt bys však mohl rozjet ve velkém tím, že bys jej využil v podobě elektronické knihy, audio lekcí, pracovního sešitu, semináře, webináře, výukového nebo koučovacího programu.
Vidíš sílu toho, že máš jeden ústřední produkt nebo téma a jak můžeš skokově dosáhnout úspěchu? Chceš se soustředit na ústřední téma a věnovat se mu. Jakmile dosáhneš úspěchu, můžeš přidat další zdroj příjmů. Tato vlastnost je jedním ze skrytých klíčů k úspěchu.
6. Odolnost a rychlé přizpůsobení se změnám
To je jedna z výrazných výhod, kterou mají samostatní podnikatelé oproti velkým společnostem. Velké společnosti často investují statisíce korun do projektu, a i když ví, že nefunguje, dělají změny velmi pomalu. Korporál to nezabije, protože jedna chyba je jen kolečkem v soukolí. V malém podniku ti však schopnost měnit se ze dne na den, umožňuje věci testovat, a když fungují, uděláš to s masivní akcí se vším všudy. A když něco nefunguje, jednoduše to necháš být, vyzkoušíš něco jiného a jedeš dál.
7. Věnuj se neustálému vzdělávání
Nemluvím teď o dalším titulu nebo certifikátu. Existuje spousta lidí s papíry na zdech, kteří nejsou schopni vytvořit si příjem a životní styl, jaký chtějí. Skoro bych řekl, že vysoce inteligentní lidé příliš přemýšlí a všech možnostech a dopadech, a mají tolik nápadů a myšlenek, že se nedostanou k té jedné jediné věci, která způsobí výsledek na bankovním kontě: PRODEJ. Líbí se mi však citát jednoho z předních odborníků na seberozvoj. Jim Rohn řekl: “Formální vzdělání vám zajistí živobytí, sebevzdělávání vám zajistí bohatství“. Osobní rozvoj a specializované znalosti jsou často rozdílem mezi začínajícím podnikatelem a tím, který má vysoké výsledky. Proč? Protože úspěšní lidé vědí, že nejlepší investicí, kterou mohou udělat, je investice do sebe sama.
Za posledních 20 let jsem nepotkal knihu osobního rozvoje, která by tento klíčový aspekt úspěchu vynechala. Dbej na to, abys byl vždy o krok napřed, a ponoř se do své odborné oblasti. Toho můžeš dosáhnout účastí na seminářích, online kurzech, živých kurzech, workshopech nebo účastí v koučovacích programech. A především JDI DO AKCE. Bez akce není nic. “Use it or Loose it”… využij to co máš teď, protože zítra už to k dispozici mít nemusíš.